Timmar

Ja då är man hemma på sina sista timmar då enligt nya bestämelser, får väl se hur länge det tar innan dom ringer och ber en jobba igen ändå =P

Trött som fasen är jag, så ska nog ta och lägga mig och sova snart!

Jag och Peter tog ju en tur till S-vall igår, skulle dit och kika runt på lite bilaffärer bara för skojskull... Men vad vi inte tänkte på var att det var lördag och alla affärer stänger tidigt... Så vi han bara in och kika på ett ställe.... Tyvärr!

Men vi åkte iaf vidare till Granngården där dom låste dörrarna precis när vi kom, men vi fråga snällt om vi fick skynda oss in och handla och det var dom vänliga och lät oss göra...

Så blev en saltsten och en mineralhink där... Tur jag hade presentkort som jag fick av Per när jag tog studenten på 500:- För det kostade hela 444:-

Sedan så letade vi oss vidare in i skogen någonstans mellan Hassela och Matfors tror jag det var, där vi skulle hämta halm.  Och när det äntligen var gjort så kunde vi börja resan hemöver igen, med ett stopp hos mormor och morfar där vi blev bjudna på kvällsfika =)

Åkte till kvarngatan och lämnade halmbalen som fick sprättas och bäras i bitar eftersom hela klunsen vägde 280kg och var fyrkantig så gick ju inte att rulla den heller då =P

Sedan var vi nästan klara för kvällen, släpvagnen skulle på sin plats, och Peter fick åka och vattna hästar. Jag tog och gjorde klart för kvällen hemma och bar in lite ved så det skulle finnas tills i morse =)

Blev en sen kväll, och nu en tidigt morgon idag så det blir till att krypa ner under täcket en stund innan man ska iväg och jobba resten av eftermiddagen och kvällen!

Bye Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0