Svätt, skit & friskluft!

Och vad i helvete mena jag med det?

Haha jo idag har jag nämligen varit hos hästarna hela förmiddagen, mockat ur all häst/fårskit ur lösdriften. Sedan körde jag in 2 säckar spån som ett underlager för att sedan gå och strö på halm ovanpå. Blir ju väldigt mjukt och gott åt dom, samtidigt som spånet under absorberar hästpisset och samtidigt ger en isolerande yta under bädden =)  (man får inte vara dum vett ni) ;-)

Tog faktist en paus när Peter kom och hämtade mig så vi for hem, han åt lunch och jag frukost =P
Men sedan bar det åter iväg till hästarna, tog då och mockade lite dynga som låg utanför ligghallen och stalldörren, så ser lite mer välkommnande ut där nu =)

När allt nyttogöra var klart så tog jag och summa långerlinan och begav oss längst bort i hagen där vi började busa lite, men tillslut så slog det nog slint för tösen så släppte henne och hon sprang runt och showade för fullt! Riktigt snygg blev hon... Men tillslut så sprang hon tillbaka bort till stallet och jag fick traska efter i djupsnön... =P

Tog på longerlinan igen osså tog vi en promenad till sommarhagen där hon fick springa lite i ändå mer djupsnö så hon faktist fick göra av med engergin nu när hon var på så piggt och busit humör...

Så sedan åter till hagen igen, fyllde på lite vatten och stod och myste med djuren som var väldigt kelvänliga idag... Antagligen för att man varit där och donat så länge och "umgåtts" med dom =)


For hem igen och datanörda lite, så koka jag soppa tills att Peter skulle komma hem... Så åt vi den och sedan drog han iväg på äventyr i S-vall med sin broder så då återgick jag till datanördandet....

När klockan började närma sig 7 så for jag iväg in till Ånge och hem till mormor & morfar (som då inte var hemma) La mig under solariet en timme och sov... Sååå skönt!
Sedan kom dom hem så upp och till köket och blev bjuden på älgkött och potatisgratäng =D Mumma!!!

Medans jag och mormor gick igenom Elloskatalogerna, så nu är det beställt massa kläder som jag hoppas finns... Har ju bara råd att köpa från reakatalogerna just nu så beror ju på om varorna finns kvar.... Vi får se...

Har iaf nyss kommit hem igen, Peter ringde förut och berätta han var på väg hem han oxå så jag hoppas han dyker upp lite senare =) Träffades ju knappt nått igår då jag jobba heldag, och idag jobba han och sedan fick han ju åka iväg ikväll då...  Så längtar verkligen tills imorgon när han slutat jobbet och vi kan sätta oss tillsammans och ta det lugnt, imorgon är ju Junior här oxå så jag kommer att ha fullt upp hela förmiddagen =) Och sedan blir det mysigt till kvällen när vi är samlade hela "familjen" =)

Nä nu kommer jag inte på nå mer att skriva om så får vara bra för ikväll =)

Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0