2010 är nu här!

Yepp då har halva första dagen på 2010året gått! Smäller bara till så är det snart 2011 ;-) haha!


Sista dagen på 2009 blev lugn, både jag och Peter är ju klena. Jag är väl på bättringsvägen iaf, åtminstone piggare. Det blev en lång sovmorgon innan vi orkade vakna, och inte steg vi upp då inte, nä blev film i sängen istället =)


Men tillslut så lyckades man förflytta sig till frukostbordet och få i sig lite fika, vi hann även med ett sista "bråk" så där på nyårsaftons förmiddagen
=P  Men efter lite surande och sedan några pussar och kramar så var vi åter på bra humör igen ;-) Hehe!


Eftermiddagen smög sig på och det blev dags för middag, Peter hade tagit upp älgfilé kvällen innan så han fixade iordning den medans jag skalade och kokade potatis som han sedan fick steka. Lite rödvinssås till detta och ojojoj så bra det blev =) Mumsade våran goda middag i soffan medans vi kikade på lite tv. När maten blev slut, då kröp man ner djupare i soffan och långt under filten och njöt utav den varma brasan från kaminen och en underbar karl som höll om än!!! =)

23.45 knäppte vi över till kanal 1 för att se inringningen till det nya året, så skyndade att duka upp med smörgåstårtan jag gjorde kvällen innan och fram med finglassen och i med lite Cider. Så satt vi där och lyssnade och väntade på att klockorna skulle börja ringa... När det skedde höjdes glasen och vi skålade in det nya året vi skulle få framför oss =D
Sedan blev det tårtmums! Innan vi tillslut tog oss tillbaka där vi började dagen.... I sängen med mer film.. Men somnade ganska snabbt... För att sedan vakna av väckarklockan som jagade upp mig på jobbet i morse =/ Ingen hitt att börja kl 07.00 på nyårsdagen.


Nu är jag åter hemma igen, efter jobb och en härlig skogstur på Summa!

Ska ta och forsätta göra lite nytta här hemma nu!

Tack för denna gången!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0