Julen är här.... (snart)

Ja nu är det inte långt kvar till jul, imorgon är det första December så då börjar nedräkningen =)

Har varit iväg på Finladskrysning här i slutet på November, var superroligt och jag hade verkligen jättetrevligt med allihopa =) Blev några nya ansikten man blev bekant med oxå ^^, Så nu har det tydligen börat planeras för nästa hösts åktur =P

Summa´s hälta har oxå gått över, troligen var det en hovböld ändå som tog och kom ut medans jag var på båten. Så mamma hade hand om henne då och tog och grejade med det där så nu är hon helt återställd =)

Har mer hänt?

Jo jag har forsatt hållt på att flytta ur lägenheten, så idag blir det de absolut sista som åker därifrån =)


Igår då tog jag och flyttade datorn och nästan allt småplock som var kvar. Databänken skjutsade jag iväg till mamma & pappa som ska få ha den som tv-bänk hade jag tänkt. Åh när jag kom dit så blev jag bjuden på smörgåstårta som dom satt och åt tillsammans med mormor & morfar. Jimmy hade även dit Anton.
Efter måltiden så drog jag iväg igen till lägenheten och stökade på, efter en stund dök Peter upp åh hjälpte mig att frakta iväg kistan jag har full med prylar.

Drog hem till Ringdalen där vi tog en snabbdusch och klädde upp oss lite innan vi for vidare mot Ånge igen och dess julskyltning. Väl där så tog vi och parkerade bilen borta vid färghandeln, promenerade bort till fritidsboden och tog en skål med ärtsoppa och surrade lite med Ante som representerade folkrace-ståndet som stod där. Med mat i magen så forsatte vi promenaden hand i hand vidare mot centrum. Innan vi äns han komma till första ståndet där så träffade vi på Micke & Angelica med ungar och blev surrandes där en stund oxå.
Åter in i stånd-kikandet så hittade till ett stånd som bla. sålde krusbärsglögg, så Peter passade på att köpa en flaska som vi ska prova nått framöver ^^

Lite längre fram i folkmassorna träffade vi på Ek, Erika & Anton så även där blev vi kvar och surra en stund. Men kylan fick oss tillslut att forsätta promenaden, gick igenom dom sista stånden, men folket hade redan börjat på att plocka ihop. Så vi traskade iväg upp på konsum istället och köpte med oss lite godis inför den stundande bion.

Kl 19 började ju nämligen Luftslottet som sprängdes, sista filmen i Stig Larssons triologi. En bra film men som vi enades om var sämmre än dom andra två. Själv tyckte jag bäst om ettan, medans Peter föredrog tvåan som innehöll lite mer "action" =P

21.30 var filmen slut, och så gott som heldött var det ute på byn då, tog en kylig men skön promenad tillbaka till bilen för att fara hem till värmen där vi avslutade kvällen med skinksmörgåsar och sedan Bäcka-Markus läsning ^^,


Nu är det sista November och tidig morgon, Peter har åkt iväg på jobbet och jag har inte lyckats somna om. Ska snart ta och skicka grattis sms till Pappa som fyller år idag. Sedan blir det till att göra sig redo för att åter åka till Ånge och gå på ett Ångströms möte. Sedan ikväll blir det lite hö hämtning. Trode jag skulle få försöka lyckas hämta det själv eftersom att Peter skulle jobba kväll och höleverantören ändast var hemma på kvällen. Men när Peter kom hem igår efter vedsågningen hos Jonte så ringde han och bytte åt sig till en dagtur istället så han kunde vara med och hjälpa till.

Och efter hö hämtningen så ska vi in till Sara & Ante och dricka lite kaffe, tiggde åt mig en påhälsning igår när vi träffades på Bion ;-)

Nä nu får det vara nog med bloggande för idag. Tror jag fått med de mesta av senaste dagarnas händelser ^^

Adjö...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0