Välkommen in!

Ja som ni ser så verkar jag inte kunna leva utan bloggen, så har nu åter skaffat mig ett konto igen! =)


Ligger för närvarande kvar i sängen, älsklingen har dragit iväg mot Haverö för en ny arbetsdag, själv är man ledig 4 dagar den här veckan så man ligger bara och filosoferar nu på morgonen! ^^

Igår hade jag första lediga dagen, sov till kl 7 när älsklingen for på jobbet, då lät jag datorn försöka väcka mig till liv en stund... Vid 8 tiden så steg jag upp, startade en diskmaskin & en tvättmaskin, gick sedan ut på gården, började rensa ogräs runt huset och på grusplanen. Sedan in och äta pizzafrukost medans jag tittade klart på en film jag började se dagen före...

Sedan drog jag iväg till Ånge och hämtade upp Zilla så hon oxå kunde få vara med=) Så hem igen och starta gräsklipparen, gick en stund sedan soppatorsk... Vi gick då in och hängde tvätten, slängde i en ny... Så tog vi och plockade ur rendisken och stoppa i smuttsdisk.... Städade undan lite på bänken och sånt stök, så vidare ut igen för att tanka gräsklipparen och forsätta klippa... När det var överstökat så blev det lite mer rensning av ogräs innan vi gick in och fixade i ordning en fläskpannkakssmet tills senare, sedan begav vi oss mot Ånge igen med bakluckan full i pantburkar... Stack iväg på Ica för att panta dom... blev nästan 200kr så var ju en bra extra penga att handla för då....

Träffade sedan på mormor & morfar utanför medans jag väntade på mamma & pappa, så blev tillsagd att dyka upp hos dom när jag hade handlat klart.
Så åkte vidare dit när vi andra var klar på affären, där blev jag bjuden på godis och fick även 2st kastruller i flyttpresent =)

Så hem mot gubben som väntade där hemma, och där var pannkakan klar så blev till att packa upp lite varor la mig i sägen och myste en stund, sedan var det bara dags att äta. MUMS!
Efter maten blev det sängen igen för att vila en stund innan man skulle upp och iväg till Ånge ännu en gång... Nu för att åka iväg till brorsan och hämta kissen och ta med henne till baracken igen. Gick bättre även denna gång, dom till och med nosade på varandra nu utan att fräsa. Så lät dom vara själv en stund medans jag gick iväg och kikade till vattnet i hästhagen.

Efter en stund bar det iväg hem med kissen igen, in på shell och tänkte köpa tändstift men det jag ville ha fanns visst inte där... Typiskt!
Så hem mot Ringdalen, för att krypa ner i soffan med älsklingen och mumsa glass, schips, ostkrokar, godis & mumsmums... Som fick rinna ner tillsammans med fanta! Snacka om onyttig men väldigt god kvällsfika ^^

Men tillslut så tog sömnen ett hårt grepp om oss båda, så vi fick så lov att stänga av tv´n och möta täcke och kudde istället =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0