Kallt!

Idag blev det så där kallt igen, inge super duper minus men inte så där lagomt längre heller =/

Har iaf tagit det lugnt idag, klev upp i morse och slog på dator och tv... Slappa så ett tag och sedan hämtade jag lite glass att mumsa på medans jag låg under täcket i soffan och slappade...

Lite senare så steg jag faktist upp och åkte iväg för att vattna hästarna, och sedan iväg på Ica för att storhandla! Usch vad pengar det gick åt... Men borde ha mat ett tag framöver nu iaf =)

Tog en promenad vidare till Eklid´s och där tog jag och köpte mig en sprillans ny mobil, skärmen blev ju svart på min så fick ta fram min gammla siemens och den är ingen höjdare... Super tråkig...
Men n fick jag mig en mobil med allt jag ville ha! Kamera, mp3, och bäst av allt! DEN VAR ROSA! ;-)

Så knata tillbaka till Ica där jag var in och köte en ny krukväxt åt Peter, har råkat ta död på en av hans växter i sovrummet så slängde den i morse.... Och nu har jag varit hemma en stund oxå, har plockat upp alla varorna och nu har jag efter mycket om och men lyckats fått eld i kaminen i vardagsrummet! Sååå mysigt, men ack så svårt att få det att brinna från början... Vet inte vad jag gör för fel =P

Köpte en färdig lassagne gjorde jag idag åh så det blir lätt att bara slänga in den i ugnen så är det bara att äta sedan när Peter & Junior kommer hem =) Kände inte för nå matlagning idag...
För trött efter en "tuff" dag igår...

Drog ju till Bergsåker på kliniken med mamma och hennes häst, Scally hade ju blivit sparkad av Kalle här om dagen när dom sprang och busa... Men blev inte mer än ett sår och svulnad som gick ner sedan... Men nu några dagar senare så bara tvär svälde det upp.. Så vi åkte till kliniken för säkerhetskull...
Men vilket jävla väglag dit! Oplogat från Stöde, så blev till att köra 50-60 hela vägen och idioter som körde om fanns det gott om... Och bilar i dike såg vi... Hade varit fler tidigare under dagen...

Tillslut så kom vi fram iaf... Men försenade... Som tur var gjorde det inget... För alla besöken var inställda =P För ingen ville tydligen ut och köra i detta väder... utom vi =P

Tog några röntgen plåter som konstaterade att det inte fanns någon spricka, men han skulle ha boxvila... Ringde till Linda och fick ställa han på box där en vecka som tur var =)

Så då fick man försöka ta sig hem igen, som var lika jävligt det! I Berg blev vi fast i bilkö ca 1 timme pga trafikolycka i Vattjom... Fick även se bilen pasera förbi på bärgarbil... Och det var inte mycket kvar av den inte... En kombi utan både front och bakdel... När vi väl fick åka igen så kom man ju fram vid olycksplatsen och visade sig att bilen hade lyckats kört in under en plogbil =/ Uscha inge roligt!

Men vi kom iaf hem välbehållna, lämnade av Scally hos Linda, sedan for vi iväg och hämtade lite halm och hö till honom....
Så sedan skynda sig hem, för var ju planerat kalas igår för brorsan fyllde ju 18 =)

Så jag drog hem till Ringdalen och bytte om och sedan vidare till Ånge igen, där det blev smörgåstårteätning ;) Och sedan lite fika efter det =P

Brorsan blev nöjd med presenten han fick av  mig oxå så det var roligt! Men kan inte gå ut öppet med vad det var... Finns risk för avundsjuka hos många ;-)

Så lite senare på kvällen så kom Peter och plockade upp mig, han hade ju fått åkt till Munkbysjön och hämtat hö han på kvällen så hjälpte han att lasta av det hos hästarna... Sedan for vi hem och då tog jag och bar in lite ved och han fick gå med snöslungan och ta bort lite snö =)

Avslutade sedan kvällen med att dra täcket över huvudet och somna sött! =D

Nä ska ta och titta till kaminen lite, får ju inte sluta brinna för blir så varmt och mysigt med den igång! =)

Hej så länge!

Här är mobilen jag köpte idag ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0