Snö, snö & åter snö som min Audi har lite förkärlek till! Eller?

Hade ju storrensning på snö ute på gården igår, skottade ju hela framsidan så man var helt slut när man var klar.... Vet ni vad! I morse syntes det inte att det hade blivit skottat!!! =/  Ja man ska väl inte klaga, ganska skönt med mycket snö när man är ute och rider åh sånt... Men den är fan inge rolig att fli undan!!!

Idag är det en lugn dag, Lina kom hit i morse med Junior så då la vi oss och kika på Super Nanny och sedan Disney Channel... Efter en stund blev det grötfrukost som resulterade i massa bus i benen...

Så Junior har sprungit runt här med sin motorsåg och både soffan, jag och dörrposterna har fått oss några omgångar ;-)
Men nu har det ätits spagetti och köttfärsås för den unge herr´n så nu ligger han i sängen och sussar lunch =)

Blir väl mer bus resten av eftermiddagen och kvällen oxå, Peter jobbar ju och sedan skulle han kolla på nån bil som inte ville funka som den skulle... Så vi får se när han dyker upp...

Har blivit lovad av Sara att hon ska dyka upp ikväll och dricka kaffe iaf! =) Ida ringde nyss åh, så sa åt henne att hon kunde väl kolla om hon skulle joiná hon med ^^,


Vet ni vad jag gjorde igår då? Körde ju fast hos hästarna mitt på dagen, men det var faktist inte sista närkontakten med snö igår!
Drog till hästarna igår kväll, och helt plötsligt i en kurva så dyker det upp en bil som håller lite fel position!
Och jag kände verkligen inte för att ha närkontakt med den så svängde åt sidan och trode jag skulle lyckas hålla mig på vägen, men då skar det till och Audi´n skar rakt ner i diket och djupsnön!!!

Gubben jag mötte klev ur och skulle hjälpa till, så sprang till närmsta hus och röck åt mig en spade, men gick inte att skotta loss den. Så skulle prova att dra loss den, men bilen som skulle dra var tydligen lika svag som min gammel härk! =P
Så gubben gav upp och for därifrån, och jag fick springa upp till huset där igen och be om hjälp, tyvärr hade inte dom möjlighet att få loss mig heller... Så vi stod där nere och kika på hur vi skulle lösa problemet!

Men i all otur så dyker min kära kusin Fredrik upp, så han stannar, kliver ur, skrattar åt mig och sedan får han helt enkelt hjälpa till! Han hade ju bil med bakhjulsdrift och även draglina och tur var väl det för gick alldeles galant att dra upp Audin då! =D
Så överlycklig och tacksam för all hjälp åkte jag till sist iväg och nattade hästarna, och sedan hem igen för att byta alla blöta kläder!

Väl hemma hade vi Jonas på besök, så satt inne och fika och surra med grabbarna sedan så tog vi och åkte en sväng med Jonas BMW, var ganska sladdigt och roligt ^^

Nä, nog skrivet nu. Bye bye!


Får aldrig nog av denna låt & video! Så skön att lyssna och se på =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0