VÄRME!

Gud så skönt det är att sommarvärmen äntligen har kommit! Kanske lite väl varmt vissa stunder men man ska väl inte klaga ^^

Idag steg jag upp vid 8 och kika lite dator för att vakna, sedan iväg till Ånge för att köpa lite fika på Ica, så hem till brorsan och hämta katten... Så rullade vi vidare mot Kvarngatan =)

Där släppte jag in Nissan i baracken och sedan hämtade jag Summa i hagen, då mötte vi även Nisse ute i långgräset så han följde med upp så släppte jag in han tillsammans med Nissan.

Borstade och sadlade på Summa, slängde på packväskorna med fikat och red iväg mot Ånge, red bara upp på rätta vägen och en bit till, hoppade sedan av vid ångebyn och ledde henne i värmen hela vägen till strax efter järnvägsbron, där hoppade jag upp och red ner mot ringvägen och vojen... Sedan ut på rätta vägen igen den lilla bit som var kvar innan vi var hemma hos Mamma & Pappa! =)

Där slängde vi av sadel och all packning så fick Summa gå lös på övre gräsmattan medans vi fikade...  Hon hade mycket roligt för sig på gården hon.! Hälsade på hundarna vid hundgården, rev ner björkriset från altanen och trippa omkring.

När vi var klara så lämnade jag all utrustning och gick hem med Summa, hon hade blivit så svettig under sadeln pga värmen så  jag vågade inte he på den igen pga skav risken. Så vi tog och knatade båda två tillbaka till hagkompisarna på Kvarngatan.

När vi var framme och jag hade stoppat Summa i hagen och Nissan i kattburen så skulle jag åka därifrån, lyckades dock då komma på att bilnycklarna låg i sadelväskan som var kvar hos mamma & pappa.... Suck!

Men ringde efter pappa som kom förbi med den... Och då skulle dom till mormor & morfar åh fika, så jag och Nissan hakade på dit oxå. Drack lite saft och fick lite rabarber av mormor som jag kunde baka lite på =)

Så vidare till lägenheten sedan för att lämna Nissan, åsså iväg på konsum för att handla snabbmiddag.... Och nu har jag hamnat tillbaka i Ringdalen.! =)

Än är ju inte dagen slut så får se vad den mer bjuder på, men detta är vad som hänt hittills!

Lägger ut några bilder från fikapausen hos mamma & pappa =)

Bye Bye!!!

Summa ute på gården!

Har rivit ner björkriset från midsommar!

Säger hej till oss på altanen =)

Hälsar på vovvarna i hundgården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0