Jobb igen!

Jaha, då var den här helgen oxå ett minne blott =P Drar iväg på jobbet kl 12 och slutar inte för än kl 21 =P

Så vad har då hänt? I fredags så flyttade Nissan till Baracken och där verkar hon stormtrivas =) Bara Nisse som är lite skeptisk, men det går nog över ^^

I lördags så drog Peter iväg med sin dator på lagning i Järvsö, så då tog jag och Sara åh for iväg med fika och spön bort till hällorna mellan Alby och Östavall! Hade skitroligt, fiskade och klättrade omkring för att utforska omgivningen, kamrorna var i högsta högg ^^ Så blev det korvgrillning och massa skitsnack... sedan åter till fisket och utforskningen =) Men sedan framåt kvällen då plockade vi ihop och begav oss hem mot Ringdalen där jag bjöd på lite kaffe innan Sara rullade iväg mot Ede igen.
Så drog jag mot Ånge för att lämna tillbaka fiskegrejerna hos mamma åh pappa för att sedan åka hem och mötas upp utav Älsklingen som då hade tagit sig hem =)

Igår söndag då? Jo då blev det sovmorgon, och sedan så for vi till Ånge för att låna Stefans släpvagn, så rullade vi iväg mot Alby för att köpa lite skrot, dock var skrotfolket inte hemma, så då knatade vi iväg till Wiggarna och hälsade på där! Kikade på lite byggen, fikade och skrivade sönder en snöslunga. Efter det så hade skrotfolket kommit hem så då hamnade vi där... Tog och köpte oss 1 trasig snöslunga och 2 trasiga gräsklippare innan vi sedan begav oss hem över igen. Där började vi skruva sönder ena gräsklipparen, och inte långt efteråt så hade vi lyckats hitta och laga felet... Så då kikade vi på den andra gräsklipparen, och den lyckades vi oxå laga.

Det var en Flymo, en gräsklippare jag nyss fått hört talas om och som jag direkt fick för mig att jag ville ha, och Peter lyckade ju då hitta en nära och bra till så nu har jag alltså fått en alldeles egen Flymo! =D Tack Älskling!
För er som inte vet vad det är så kan jag berätta att det är en svävande gräsklippare utan hjul, som går skitlätt att klippa med!

När det var lagat så tog vi och lagade oss lite mat, gjorde även 5st matlådor att frysa ner, är så mycket trevligare när vi båda hjälps åt att laga maten, bra mycket fortare går det oxå. Så vi kom fram till det igår att man kanske skulle göra det lite oftare ^^

Sedan blev det till att försöka fixa lite strul med datorn, men det gick oxå bra med lite telefonservice samtidigt =) Så när det var avklarat kunde vi i lugn och ro krypa ner i sängen med glasstårta och Youtube! =) Sååå härligt!

Nä det får räcka med skrivning för idag, ska snart göra mig klar för arbetet.... Lägger dock upp 2 bilder i från fisketuren med Sara =) Fler bilder kommer att läggas upp på Pixbox senare ^^ Bye Bye




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0