Hemvändardagen

Ja för några dagarsedan så var det hemvändardag här i Ånge med partaj på campingen, mycket folk och säkert trevligt för dom flesta... Själv jobbade jag på dagen och var inte alls sugen på att sticka dit på kvällen heller så...

Däremot så var jag bortbjuden på grillfest hos Ek & Erika, så efter jobbet så drog jag hem efter några kalla cider och kycklingen jag hade lagt i marinad på morgonen...  Kom dit vid 6 tiden tror jag, då var det full fart på allt folk som var där, dom lagade potatisgratänger och byggde upp partytält och allt vad det var =)

Lilla Anton var oxå med, först var han mest upptagen i sandlådan han hade fått dagen innan, sedan blev det lite bad i poolen...

Efter ett tag så förflyttade vi oss till  baksidan av gården där tältet var uppsatt och grillarna stod på plats. Blev bollsparkning och freastby (ingen aning om hur det stavas) kastning, vatten krig och mycket mer... vid 8 halv 9 snåret så tror jag vi började grilla, och sedan satte sig alla till bords för att äta. Hur jävla trevligt som hellst var det, verkligen något jag vill göra om igen.

Lite senare efter maten så smet jag iväg ner till hästarna och hämtade Kalle, så skyndade vi oss upp till dom andra igen, och vilken min på Erika då hon såg att jag kom inridandes på gården sittandes på Kalle! (Han som hon tycker så mycket om!!!) Så då fick han oxå vara med på kalaset, det bjöds hårdbröd och äpplen, även en stor gräsmatta ju! Han var väldigt fixerad på Staffans öl, men när han väl fick smaka lite i staffans hand så var det inte så intressant längre ;-)

När vi varit där en stund och Kalle fått kikat av sig lite så hoppar jag upp igen och rider hemöver, men kommer inte längre än ut från gården så kommer Helen som skjutsade upp Peter, så han stack till dom andra han så länge medans jag red hem över och slängde in kalle i hagen.

Så tog Peter bilen ner till baracken och hämtade mig där åsså bar resan sedan hem över och mot den sköna sängen!

En skittrevlig kväll var det, med underbart folk och god mat! Den ända som saknades var väl Peter, men han hinner nog vara med någon annan gång ^^

Nu lite bilder från det hela =)


Lilla Anton smyger sig iväg för att anfalla 2 ben =P

Gänget vid matbordet! Mumsandes i god mat!

Sötungen som charmade oss alla den kvällen! Stjärnan i gänget liksom!

Åsså en bild på Jenny & Kalle! 2st nybekantade kompisar ^^,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0